Nieuwsbrief 2019-08: Hoe professioneel ziet jouw profielfoto eruit?
De vakanties zitten er voor velen helaas weer op, terug naar het dagelijkse (werk) leven en nieuwe zakelijke uitdagingen in het verschiet!
In de vakantie is er een leuke foto van je gemaakt dus wat is er mis mee deze gelijk op LinkedIn als profielfoto.
Of is dat misschien toch niet zo verstandig? LinkedIn is natuurlijk vooral een zakelijke site en dan is een vakantiefoto meestal niet de beste optie….. Of wil je een eerste indruk achterlaten met een vakantiefoto?
Waarom is een zakelijk portret zo belangrijk?
- je krijgt maar één kans voor je eerste indruk
- het toont dat je een professional bent
- het profileert jou en je bedrijf
- je straalt vertrouwen uit
- mensen raken in je geïnteresseerd
Waar moet je op letten bij een zakelijk portret?
Zorg om te beginnen voor een recente foto. Of we willen of niet, we veranderen allemaal in de loop der jaren.
Het is belangrijk dat jij goed verlicht bent en dat de aandacht niet naar de achtergrond gaat. Zeker met een lichte achtergrond gebeurt dit snel. Als we naar een beeld kijken gaat de aandacht namelijk altijd eerst naar de lichte delen. En dat is in dit geval niet de bedoeling, het gaat om joú!
Als je in de camera kijkt maak je contact met de kijker en dat is wat je wilt. Omdat we van links boven naar rechtsonder kijken houd ik hier rekening mee tijdens het maken van een zakelijk portret.
Het belangrijkste advies is ‘wees jezelf’. Nou weet ik als geen ander hoe vervelend het is om gefotografeerd te worden, dat is de reden waarom ik fotograaf geworden ben. Ik zal er tijdens een fotosessie dan ook alles aan doen om je op je gemak te stellen.
Ben je toe aan een update van je profielfoto, neem dan contact op en we gaan er samen wat moois van maken!
Tot ziens!

